“Битката за талантите” разчупи стереотипите за “добър работодател” и “управление на таланти”.

1398 преглеждания

По-трудно от това да си талант, е да управляваш таланти

“Битката за талантите”: Employer Branding & Forward Education Forum разчупи стереотипите за “добър работодател” и  “управление на таланти”.

Под мотото “Новият свят на работното място” / The new world@work! в София се проведе първото издание на конференция, посветена на изграждането на успешни работодателски марки и кампании за привличане на най-добрите таланти, организирана от b2b Media.

Сред топ говорителите бяха утвърдени имена от сферата на PR и комуникациите и управлението на човешките ресурси. Събитието успя да събере на едно място експерти по employer branding, практици, които се занимават с привличане на таланти и силни лидери на компании, които са открили тайната как да изграждат успешна работодателска марка.

„Знаете ли как се най-лесно се срива репутация? Като изготвиш перфектна кампания и оставиш лоши чувствата в служителите!, провокира Детелина Смилкова, Председател на Българската асоциация за управление на хора.

По думите на Катя Димитрова, председател на БАПРА „Работодателите вече са вдъхновители! Те не търсят кадри и служители, а таланти. В същото време талантите осъзнаха, че това, което предлагат струва пари. Ако компанията иска да изгради устойчивост и да задържа талантите, трябва да търси диалог с тях! Прави така, че твоите таланти да те харесват! Компаниите с мотивирани служители, печелят много повече проекти и са по-успешни, смята Катя Димитрова.

Според Светлозар Петров, изпълнителен директор на JobTiger Employer Branding е процес, който основно спестява пари!

„По-трудно от това да си талант, е да управляваш таланти! И не всички служители са таланти, коментира Марияна Боянова, управляващ мениджър“ на „Нови Глобал България“.

В събитието се включиха и Милена Драгийска - Денчева, изпълнителен директор на ЛИДЛ България заедно с Петя Иванова, мениджър "Човешки ресурси" на ЛИДЛ България. „От Employer Branding тръгва всичко, той определя кой си“, заяви Драгийска. По нейните думи „Личността е космос, а мениджърът трябва да се справи с този космос. Служителите трябва да очакват от ръководителите да бъдат предвидими и благонадеждни“  

Според консултантът по организационно развитие Иванина Захариева „Бизнесът ни не е машина, единствения начин да го коригираме е човешкия подход. Започваме от там, където искате да стигнете“.

Мария Гергова-Бенгтсон, изпълнителен директор на United Partners сподели своя опит и реализираните през агенцията кампании. Тя акцентира върху това как служитеите да се превърнат в мотивирани посланици на марката. „Няма технология или инструмент, които да заменят служителите и тяхната сила на влияние! Служителите трябва да са носители на мисията на компанията“, смята тя.

„Най-важното в кандидатите е блясъкът в очите“, коментира на свой ред Максим Бехар

Президент на ICCO и управител на M3 Communications.

Надежда Ванева, основател и директор комуникации на агенция 3CON разказа своя опит за изграждане на бранд идентичност през “личната история”. “Когато говорим за разказването на истории и как да създадем общество в организацията имаме нужда от въображение и вдъхновение. Силата на лидера се събужда в неговата лична история, всеки служител открива част от нея в себе си!“, сподели тя.

 

Според Ирина Горялова, коуч по организационно лидерство, DreamersDo „Най-невидимото и подценяващо нещо в бизнеса е разговорът със служителите“ . Тя постави фокус върху това къде се ражда и умира работодателският бранд?.

 

Д-р Ваня Бабанин, консултант по управление на репутация и брандове разкри как се случва управлението на бранда през служителите. Дали в наши дни е двойно по-трудно, освен двойно по-бавно да се намерят сътрудници?

А Иванина Донно, Управител на LR Health & Beauty System Bulgaria, говори за за предизвикателството "Битка за талантите" в една MLM компания с 5 000 сътрудници.

Двама чуждестранни лектори взеха участие в събитието:

Юлиян Йонита, Consultant for Corporate HR, Noble Manhattan Coach, Business Development Manager for Colorful Cultures

и Eduardo Arévalo, Мениджър подбор, TELUS International.

Форумът беше посетен от HR професионалисти, специалисти за привличане на таланти, комуникационни експерти,  PR и Employer Branding професионалисти.

EspressoNews e медиен партньор на Битката за талантите”.

EspressoNews