Нещо ново се случва във всекидневието, в банкирането, във всичко

Добавена на:
04.10.2017/13:42
Коментари: 0

Дигитализацията във финасовия сектор върви с пълна сила, но не такава е ситуацията в сектор застраховане. Все пак не липсват и примери за иновативни проекти и най-интересният в това отношение носи името Oli - онлайн платформа за застраховки, използваща възможностите на новите технологии, за да предостави услуга, която е по-добра и по-бърза от традиционните.

Oli e Start up, продукт на "Евроинс Живот", който е подкрепен от Euroins Insurance Group и презастрахован от Swiss RE. Той беше представен от изпълнителният директор на ЗД Евроинс Живот Калин Костов по време на Международния форум NEXT DIFI 2017.

Сайтът, на който може да бъде открита новата платформа е www.getoli.bg

Застрахователна програма Oli e първата по рода си дигитална платформа, предлагаща онлайн застраховки живот. Oli е реализирана от служители на компанията и външни консултанти като част от вътрешна кампания за нови иновативни проекти в полза на клиентите, разказа Костов.

Oli  е и част от по-мащабна инициатива на ЕИГ -  Boosts! EIG, с цел инвестиции във финансово и застрахователно-технологични (fintech/insurtech) продукти и модели.

Решенията от вчера не са отговорите на утрешните предизвикателства. Това обяви Румен Радушев, ръководител на “Индивидуално банкиране и алтернативни канали” в Пощенска банка, който взе частие в  Международния форум NEXT DIFI 2017.

Промяната, която настъпва, означава, че нещо ново се случва във всекидневието, в банкирането, във всичко, отчете експертът.

Според него предизвикателството на дигитализацията е новото нормално и то изисква постоянни иновации. Да погледнеш напред в бъдещето и да го предвидиш. Това се налага и на традиционните играчи във финансовия сектор, ако искат да останат актуални и в бъдеще. Радушев отчете, че новото поколение е различно. Според цитирани от Радушев данни 71% от милениалите твърдят, че предпочитат да посетят зъболекаря си, вместо да слушат какво говори техния банкер.

Една трета от младите смятат, че до 5 години няма да се нуждаят от банките изобщо. Всеки трети пък е готов да сменя обслужващата го финансова институция на всеки 90 дни. Един от най-съществените въпроси пред банките днес е: Твърде големи ли са, за да се променят и да се съобразяват с новите реалности?

Една значителна част от потребителите твърдят, че банките са бавни, скъпи и в някои случаи неадекватни. Проучванията показват, че клиентите очакват от тях гъвкавост, бързина и прозрачност.

Пред основните финансови играчи е поставен въпросът: Ще възприемат ли промяната или техните клиенти ще ги сменят?

Някои от най-големите амеркинаски банки например имат иновативна стратегия - за да отговорят на изискванията на своите клиенти постепенно се превръщат в софтуерни компании. Традиционните банки са длъжни да се преобразят в дигитални институции.

Вярвате или не в Голдман сакс имат повече наети програмисти в момента от Фейсбук.

Конкуренцията в сектора на финансите обаче става все по-ожесточена, тъй като там навлизат играчи като Apple, Facebook, Google, Amazon, Samsung, които предлагат финансови услуги и продукти на своите потребители, припомни Радушев.

Малките финтех компании също създават безпокойство в сектора и са в състояние да разместват пластовете. Битката е като между Давид и Голиат, смята Радушев. Очаква се 20% от традиционното кредитиране да премине в алтернативни финанси и да донесе загуби от 12 млрд. долара на банките.

Така например Landing Club е най-голямата peer to peer платформа за кредитиране в света и към 2017 година е отпуснала близо 30 млрд долара кредити.

И все пак около 74% от банките имат иновационни стратегии и са готови да посрещнат новите предизвикателства, а 78% инвестират в иновации.

Във финансовия сектор дигиталното е новото нормално, заключи Радушев.

В него навлизат Изкуствения интелект, дигиталната идентификация, интуитивното управление на финансите и се задава новата вълна от регулации.

Светът е различен и България не е изключение, въпреки, че у нас все още 95% от плащанията са в кеш.

Все пак нагласите се променят, а клиентите все повече търсят отношение.

EspressoNews

Коментари

Няма добавени коментари.

Добави коментар: