Община Костинброд вече има свое туристическо лого, което отправя силно послание към всички жители и гости: Костинброд – „Кръстопът на история и бъдеще“. Идеята за разработване на туристически бранд на община Костинброд е заложена в разработената и одобрена Програма за развитие на туризма в Общината за периода 2020-2024 г.
Основната цел на проекта е да се представи по атрактивен и креативен начин многообразието от културни и природни дадености, да се стимулира развитието на местния бизнес и инвеститорския интерес, да се насърчи съвместната работа между институции, местни общности и бизнес.
В периода 2020-2021 г. е проведено цялостно предварително проучване сред населението. Още първите резултати от проучването показаха, че нагласите за развитие на туризма в община Костинброд са впечатляващо положителни. 45% от анкетираните смятат, че туризмът е една от перспективните посоки на развитие на региона.
Комбинацията на символите слънце и петел – безспорни фаворити, са символи, изконно свързани с историята на град Костинброд и региона. Посланието „Кръстопът на история и бъдеще“ отразява напълно многообразието от малко известни културни и природни дадености, провокира любопитство, любознателност и приключенски дух в туристите, като стимулира интерес към изследване на тази дестинация. От важните римски пътища до настоящите и бъдещи модерни транспортни връзки, Костинброд е кръстопът на древна история и бъдещ прогрес. Акцент в надписа е буквата „Т“, символно оприличена на оброчните кръстове, с каквито общината разполага в изобилие, показвайки приемственост и традиция.
Логото е стимул за развитие на разнообразни туристически продукти, което ще постави района на туристическата карта на България, ще привлече допълнителни ресурси и в крайна сметка ще бъде сериозен фактор за общото състояние на дестинацията.
След откриването на модерния Информационен център на община Костинброд, пред Общински съвет-Костинброд и Ръководството на община Костинброд експертите в областта – Десислава Алексова и Вихра Огнянова представиха презентация с цялостната визия на бранда и неговото приложение.
В предходната седмица много от спирките на автобусния транспорт бяха брандирани с новото лого и послание. На различни места в общината са поставени, възстановени или ще бъдат поставени табели с новото лого.
Важно е да се подчертае, че новият бранд за разлика от официалния герб на общината ще може да бъде използван напълно свободно и безплатно от всички търговци, търговски обекти, предприятия, фабрики, фирми и организации, опериращи на територията на община Костинброд. Логото и посланието ще бъдат запазената марка на община Костинброд.
Логото е на български език, но и на английски – за чужденците, които преминават ежедневно през територията на общината, правят бизнес на територията на общината или проявяват интерес към община Костинброд, като туристическа дестинация, която има потенциал в краткото бъдеше да развие изключително интересни обекти и маршрути.
Всеки, който желае ще може да получи и файлове с цветовите варианти след запитване на официалната електронна поща на община Костинброд.
Източник и снимки: Община Костинброд