За 11-та поредна година организаторите от b2b Media предизвикаха бизнеси и организации, които имат зелени идеи, кампании, събития, инициативи или инвестиции и самоинициират действия и каузи за по-здравословна среда да покажат своите постижения. Президентът Румен Радев откри с видео обръщение официалната церемония по награждаване на участниците в Националния конкурс.
Над 50 компании бяха отличени в надпреварата, която показа, че дори и в година на пандемия, постигането на „зелени“ цели и корпоративни стратегии не е пренебрегнато.
Голямата награда за първи път грабнаха ЛИДЛ България, които получиха още няколко първи места в отделните категории.
Сред отговорните бизнеси и организации, имаше също общини, неправителствени структури, а също и медиите със свои зелени инициативи.
За десетото си поредно участие в конкурса с наградата Дълголетие в устойчивите зелени политики беше отличена УКО БЪЛГАРИЯ, които взеха награди в още две категории.
В Автоиндустрия, транспорт и логистика първото място беше присъдено на Бер-Хелла Термоконтро, а в Телекомуникации на ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ.
ЧЕЗ Разпределение България са призьорите в Енергетика, воден сектор, докато в Технологии, IT продукти и услуги отличието отиде при Акронис България.
Най-добри в категория Индустрия и производствен сектор се оказаха Антоан Вилл, а номер едно в Банков сектор за поредна година са Българо-американска кредитна банка.
Сред Обществени организации, общини и държавни структури златото беше за Фондация „Асоциация за развитие на София“, а в Био индустрия, зелен бизнес, бюти индустрия за Арома.
Сред най-награждаваните компании бяха Девин, Кауфланд и ЛИДЛ - всяка от тях с множество призове в различни категории на конкурса.
Най-силен проект в раздел Селско стопанство показаха АМИТИЦА, а най-интересна Зелена инициатива в условията на пандемия - СОЛВЕЙ СОДИ.
Пощенска банка са отличниците в категория Зелена CSR кампания, а Дентсу Иджис Нетуърк България в Зелена образователна инициатива.
Първото място за Най-зелен проект е за БЪЛГАРСКАТА ФОНДОВА БОРСА, за Най-зелен продукт е за Холсим, а за Най-зелена технология - Каолин.
Наградата Зелен офис взеха Дейта Арт Юръп, а за Безхартиен офис - УниКредит Булбанк.
Призът Зелена инвестиция отиде при Захарни заводи, а Най-зелена медия при btv Media Group.
Отличието Зелена личност, което се връчва за 10-та поредна година, но този път беше дадено посмъртно на алпиниста Атанас Скатов, който загина по-рано тази година при изкачване на К2. Неговият син Васил получи наградата по време на официалната церемония. Атанас Скатов е носител на този приз и от 2019 година.
Ето и списък на авторите и журналисти, отличени в това издание на конкурса със Зелено перо:
Предаването „100% будни“ на БНТ 1 - за рубриката „Отговорни“;
Виктория Симеонова, gospodari.com, Разследването за депо „Враждебна“, в което вместо строителни отпадъци се изхвърлят тонове пластмаса;
Николай Марченко, Биволъ, Разследвания по повод еко-нарушения;
Светлана Трифоновска, в. „Монитор“, Материали за иновации в екологично земеделие;
Велина Петкова, Агровестник;
Камен Йорданов, блог „kamo69“;
Пламена Петкова, Агровестник;
Иван Върбанов, Нюз БГ Репортер онлайн вестник, Безцеремонна сеч на дървета в ж.к. „Дружба“ 1 по поръчка на домоуправители“;
Деси Боцева, Lupa.bg, Застрояват дюните край Камчия;
Лилия Лозанова, кореспондент на „Агровестник“, България може да бъде „Зелената градина на Европа“;
Силвия Кабаиванова, Fashion.bg, Какво е устойчива мода и защо е важна;
Гергана Караилиева, Framar.bg, ИК „Нова Загора иска да диша“ протестира пред РИОСВ - Стара Загора.
Вижте повече на: https://green.b2bmedia.bg/