Не АПИ е трябвало да контролира качеството на асфалта край Своге

1077 преглеждания

Обсъждат спешни законови мерки заради трагичният инцидент

Текущият контрол на пробите от асфалта на пътния участък при Своге, където стана тежката катастрофа, не е бил задължение на АПИ. Това заяви в ефира на НоваТВ председателят на Пътната агенция инж. Светослав Глосов. Той допълни, че това е трябвало да направи чужда инженерна компания, защото ремонтът е бил осъществен с европейско финансиране.

Глосов увери, че вече е изследвано цялото ремонтирано трасе. Няма открити дефекти, освен тези на смъртоносния завой, ремонтът на който вече стартира. Асфалт на 670-метровото трасе ще бъде положен в петък.   

Заради фаталната катастрофа край Своге, отнела живота на 17 души, министърът на регионалното развитие в оставка Николай Нанков разпореди проверка на всички пътища в страната. Резултатите ще са ясни в средата на месеца.

Инспекцията на Искърското дефиле ще започне следващата седмица. Ще я извършат лицензирани  одитори по пътна безопасност, информира още инж. Глосов.

По повод съмненията за качеството на материалите, които се влагат при строителството на пътища у нас, шефът на АПИ увери, че асфалтовите смеси са с одобрени рецепти, които преди това задължително се изпитват в лаборатории.

Допълнителните проби, взети заради многобройните сигнали за проблеми на въпросния завой, посочили, че приетата рецепта за асфалтовата смес не е била изпълнена така, както е трябвало да бъде според документацията, допълни още Глосов.

Междувременно адвокатът на единствения обвиняем за трагедията край Своге, шофьорът на автобуса Григор Григоров, информира, че водачът все още няма спомен какво точно се е случило във фаталния момент, както и че единствените данни за скоростта на превозното средство са от тахографа. Той е надежден източник, за да покаже скорост на етапи от пробега, но не и в точния момент.

Адвокат Христо Ботев подчерта, че това е единственият шифьор от инцидент с толкова загинали, който получава толкова голяма обществена подкрепа. Припомняме, че тече събирането на подписи в негова подкрепа и с искане за справедлив процес, като до момента броят им е близо 7000.

Именно по тази причина, както и заради преценката на прокуратурата, че Григоров няма да осуети разследването или да се укрие, той беше пуснат на свобода под гаранция в размер на 2000 лева.

По повод на инцидента, в Народното събрание вече се обсъждат и спешни законови промени, които да увеличат безопасността при превоз на пътници с автобус. Предложенията са коланите за пътниците да станат задължителни, а в превозните средства да се монтират видео регистратори.

Дискутираните глоби за новия закон са 500 лева за водач без колан и 3000 лева за фирмата, ако такива липсват наседалките. За липсата на видеорегистратор превозвачът ще се санкционира с 1500 лева.

EspressoNews