Над 50 компании с отличия в Националния конкурс „Най-зелените компании в България“

858 преглеждания

С приза „Зелена личност“ беше удостоен посмъртно алпинистът Атанас Скатов

За 11-та поредна година организаторите от b2b Media предизвикаха бизнеси и организации, които имат зелени идеи, кампании, събития, инициативи или инвестиции и самоинициират действия и каузи за по-здравословна среда да покажат своите постижения. Президентът Румен Радев откри с видео обръщение официалната церемония по награждаване на участниците в Националния конкурс. 

Над 50  компании бяха отличени в надпреварата, която показа, че дори и в година на пандемия, постигането на „зелени“ цели и корпоративни стратегии не е пренебрегнато. 

Голямата награда за първи път грабнаха ЛИДЛ България, които получиха още няколко първи места в отделните категории.

Сред отговорните бизнеси и организации, имаше също общини, неправителствени структури, а също и медиите със свои зелени инициативи.

За десетото си поредно участие в конкурса с наградата Дълголетие в устойчивите зелени политики беше отличена УКО БЪЛГАРИЯ, които взеха награди в още две категории.

В Автоиндустрия, транспорт и логистика първото място беше присъдено на Бер-Хелла Термоконтро, а в Телекомуникации на ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ.

ЧЕЗ Разпределение България са призьорите в Енергетика, воден сектор, докато в Технологии, IT продукти и услуги отличието отиде при Акронис България.

Най-добри в категория Индустрия и производствен сектор се оказаха Антоан Вилл, а номер едно в Банков сектор за поредна година са Българо-американска кредитна банка.

Сред Обществени организации, общини и държавни структури златото беше за Фондация „Асоциация за развитие на София“, а в Био индустрия, зелен бизнес, бюти индустрия за Арома.

Сред най-награждаваните компании бяха Девин, Кауфланд и ЛИДЛ - всяка от тях с множество призове в различни категории на конкурса.

Най-силен проект в раздел Селско стопанство показаха АМИТИЦА, а най-интересна Зелена инициатива в условията на пандемия - СОЛВЕЙ СОДИ.

Пощенска банка са отличниците в категория Зелена CSR кампания, а Дентсу Иджис Нетуърк България в Зелена образователна инициатива.

Първото място за Най-зелен проект е за БЪЛГАРСКАТА ФОНДОВА БОРСА, за Най-зелен продукт е за Холсим, а за Най-зелена технология - Каолин.

Наградата Зелен офис взеха Дейта Арт Юръп, а за Безхартиен офис - УниКредит Булбанк.

Призът Зелена инвестиция отиде при Захарни заводи, а Най-зелена медия при btv Media Group.

Отличието Зелена личност, което се връчва за 10-та поредна година, но този път беше дадено посмъртно на алпиниста Атанас Скатов, който загина по-рано тази година при изкачване на К2. Неговият син Васил получи наградата по време на официалната церемония. Атанас Скатов е носител на този приз и от 2019 година.

Ето и списък на авторите и журналисти, отличени в това издание на конкурса със Зелено перо:

Предаването „100% будни“ на БНТ 1 - за рубриката „Отговорни“;

Виктория Симеонова, gospodari.com, Разследването за депо „Враждебна“, в което вместо строителни отпадъци се изхвърлят тонове пластмаса;

Николай Марченко, Биволъ, Разследвания по повод еко-нарушения;

Светлана Трифоновска, в. „Монитор“, Материали за иновации в екологично земеделие;

Велина Петкова, Агровестник;

Камен Йорданов, блог „kamo69“;

Пламена Петкова, Агровестник;

Иван Върбанов, Нюз БГ Репортер онлайн вестник, Безцеремонна сеч на дървета в ж.к. „Дружба“ 1 по поръчка на домоуправители“;

Деси Боцева, Lupa.bg, Застрояват дюните край Камчия;

Лилия Лозанова, кореспондент на „Агровестник“, България може да бъде „Зелената градина на Европа“;

Силвия Кабаиванова, Fashion.bg, Какво е устойчива мода и защо е важна;

Гергана Караилиева, Framar.bg, ИК „Нова Загора иска да диша“ протестира пред РИОСВ - Стара Загора.

Вижте повече на: https://green.b2bmedia.bg/

EspressoNews

Последвайте EspressoNews във Фейсбук