Учениците от девети и десети клас на СУ „Д-р Петър Берон“ и ПГВМСС „Св. Георги Победоносец” – град Костинброд посетиха 24-та Авиобаза Крумово. Това е поредната визита на възпитаници на местните гимназии в авиобази в България, което организира Община Костинброд заедно със служителя по военния отчет на местно ниво Иван Иванов. Посещението е в рамките на задължителна подготовка по отбраната на страната на учениците от девети и десети клас в средните училища.
Пътуването започна рано сутринта от гр. Костинброд. Преди обед учениците пристигнаха в авиобаза Крумово, където имаха възможност да разгледат и да си направят снимки на вертолети Ми-24, Ми-17, AS 532 Кугар и Бел-206. Децата научиха повече и за мисията и задачите, изпълнявани от военната вертолетна авиация, запознаха се с историята и живота на първия български летец Симеон Петров и за първия конструиран български самолет от Асен Йорданов.
Представители на Община Костинброд по време на посещението за опознаване на военната авиобаза Крумово бяха Таня Иванова – началник отдел „Образование, социални и хуманитарни дейности“, Иван Иванов – служител по военния отчет, Симеон Йорданов - служител по сигурността и обществения ред и Бистра Боянова - PR на община Костинброд.
От местната администрация отправиха благодарности на 24-та авиационна база за предоставената възможност за посещение на впечатляващото съоръжение и музеят на авиацията, който се намира там.
Двадесет и четвърта авиобаза от системата на Военновъздушните сили на Република България включва в състава си вертолетна авиационна база, базирана на летище Крумово, и транспортна авиационна база, базирана на летище Враждебна. Летище Крумово е разположено в центъра на Тракийската низина, в непосредствена близост до втория по големина град в България – Пловдив. Музеят на авиацията е фактор определящ голямата посещаемост на базата от граждански и военни делегации, както и избора й за провеждане на авиационни фестивали.
24-та авиобаза е наследник на създадения на 27 октомври 1961 г. 44-ти вертолетен авиационен полк. Той се явява първата вертолетна авиационна част в България и още през първата си година пролита над 2500 летателни часа. До края на 1963 г. полкът получава общо 49 вертолета Ми-4 и 8 вертолета Ми-1 и започва да усвоява редица нови задачи: стоварване на тактически въздушни десанти, полети в големи групи, кацане на високопланински площадки, полети в облаци, денем и нощем, поставяне на минни заграждения, кацане в режим на авторотация на носещото витло с изключен двигател, стрелба с бордово оръжие и др.
EspressoNews