SEO оптимизацията е една от маркетинг стратегиите, за които със сигурност сте чували, ако работите в сферата на дигиталния маркетинг или имате собствен онлайн бизнес. Класирането в първите позиции на страницата с резултатите в Google се е превърнало в стремеж за множество бизнеси и то съвсем заслужено, тъй като ползите от качествената SEO оптимизация могат да бъдат наистина значителни.
В случаи, че и вие обмисляте дали SEO е добра стратегия за вашия онлайн магазин или корпоративен сайт, препоръчваме ви първо да се запознаете с предимствата и недостатъците ѝ, преди да направите своя избор.
Какви плюсове може да донесе SEO на вашия бизнес?
SEO оптимизацията включва различни техники и похвати, с чиято помощ да оптимизирате даден уеб сайт и да го изведете на първите места в класирането на търсещите машини, като Google например. Тя обхваща различни направления, като Техническа SEO оптимизация, която до голяма степен е свързана с представянето на вашия сайт, също така изграждане на качествени външни връзки (link building), локална SEO оптимизация - необходима на бизнесите с физически обекти и не на последно място - създаването на ангажиращо и интересно съдържание.
SEO има редица предимства, но от ключово значение е увеличеният органичен трафик. Когато сайтът ви се класира добре, ще привлечете повече посетители, които традиционно се доверяват на това, че търсачката ще им предложи релевантно съдържание. Така вие печели нови посетители и потенциални клиенти, без да сте инвестирали в реклами или друг тип маркетингови подходи.
По-разпознаваеми сте. За всеки бизнес е важно той да бъде разпознаваем за своята аудитория, още по-добре, ако успее да се превърне в първото място, за което таргет потребителите се сещат, когато се нуждаят от даден продукт. Класирането в челните позиции помага да достигнете до повече хора и те да ви припознаят като бранд, на който могат да се доверят.
Това от своя страна води и до още едно сериозно предимство - ако сте си свършили работата добре, SEO ви осигурява сериозен потенциал да осъществите повече продажби и помага на бизнеса ви да расте.
Резултатите от SEO са дългосрочни. В този ред на мисли, ако сте търпеливи и изградите правилната стратегия, постигнатите позиции от класирането ще може да запазите за по-дълго, а от там и всички ползи, които изброихме вече.
Какви са недостатъците на SEO?
SEO също така има и своите недостатъци, които в някакъв смисъл са предизвикателства както за самите специалисти, така и за бизнесите. Добре е да се запознаете и с тях, за да може да изградите реалистични очаквания.
Трябва да признаем, че оптимизацията на уеб сайтове изисква задълбочени технически познания и обикновено бихте имали нужда от помощта на SEO специалист или агенция, които да ви помогнат да се справите успешно. Ако решите сами да се захванете, е възможно да създадете някои допълнителни проблеми, вместо да помогнете за по-доброто класиране на сайта ви.
Освен че е стратегия, с която трудно може да се справите сами, ако не притежавате нужните знания и подготовка, друг недостатък на SEO е, че резултатите не идват веднага. За съжаление на много онлайн търговци, изискват се време и усилия, за да стигнете до ползите. Колко време зависи от това в какво състояние е сайта, както и това колко ефективна ще бъде стратегията, която ще изберете. Ориентировъчно бихте могли да видите резултати от SEO след първите 6 месеца до една година. Затова, ако търсите бързо решение, по-скоро бихте могли да се насочите към платените реклами.
В случай, че искате да научите повече за SEO и да прецените дали това е правилното решение за вашия бизнес, вижте повече тук: https://seomax.bg/services/seo-optimizaciya/.