Добре известен факт е, че хората са продукт на своето време и място, в този ред на мисли милениалите не са по-различни. Но колкото и маркетолозите да твърдят, че знаят подробно покупателните навици на милениалите, това поколение все още успява да озадачи експертите в индустрията. Според бижутерия СОМАХА, милениалите са склонни да не купуват толкова често златни бижута, но когато избира такива има високи очаквания и стандарти. Няма значение дали притежават много златни бижута, а дали сред тях има уникални модели, които могат да сложат, когато им предстои важно събитие или просто петък вечер.
Милениалите израснаха с много приказки и детски филмчета, които им оформиха разбиранията за света и за подходящ стил дрехи и бижута. Разбира се, няма приказка, където принцесата да не получава скъп годежен пръстен. Това е и една от причините, когато попитате милениал кое е най-важното или най-скъпото златно бижу, което притежава или е купувал, 80% от отговорите да са „годежен пръстен“. Колкото и златни бижута да притежават хората от това поколение, най-голямо значение за тях имат годежните пръстени. На второ място в класацията се нареждат брачните халки. Излишно е да споменаваме, че по-голямата част от златните бижута се купуват онлайн.
Онлайн пазаруването
Повечето милениали са израснали с лесен достъп до технологиите. Може да не са се сдобили с мобилни телефони толкова рано колкото поколението Z, но не си и спомнят живота без компютри. Милениалите искат да се насладят на добро потребителско преживяване, което и да е удобно и да се случи бързо. Това е и причината онлайн пазаруването да е в своя апогей в момента.
Бижутерите и дизайнерите на златни бижута усетиха тенденцията и наблегнаха на онлайн търговията. Дори ако милениалите купуват лично, а не онлайн, те искат да видят какво ще купят, преди да отидат в магазина. Макар изживяването в магазина да не е маловажно, онлайн присъствието е това, което мотивира един милениал, да посети физическия магазин, а не обратното. При предишното поколение, хората първо посещаваха магазина и чак след това го намираха онлайн.
Милениалите очакват и повече лично внимание и персонализирано пазаруване. Избирайки годежен пръстен например, със сигурност много от хората, от това поколение, искат да го видят на живо, първоначално обаче са си харесали 2-3 модела онлайн. Отиват подготвени в магазина и горе долу знаят вече какво им допада и какво не.
Милениалите избират бижутата по дизайна им, а не по цената
Интересен факт е, че почти няма разлика в дизайна на предпочитаните бижута, които милениалите слагат на официален повод или в петък вечер. Ако едно златно бижу е красиво изработено, те го носят без значение от повода. Освен това, поколението У са и първите, които повече от всичко обичат да си правят подаръци сами на себе си. Тук изключваме годежните пръстени, макар че и това не е тема табу. Голям процент от златните бижута се купуват не за подарък на някой друг, а за себе си.
Това е поколението, което не се фокусира толкова много върху цената, колкото го правеше предишното. Те се считат за поколението, което има най-висок процент дълг досега, което малко или много накланя везните към пестеливост и разумно харчене. Винаги ще предпочетат красивия дизайн, пред световноизвестния бранд с прекалено висока цена.
Ако трябва да се характеризират основните видове популярни бижута сред това поколение, то те са:
- златни бижута, които изглеждат естествено;
- модели с голяма форма;
- съвременен минимализъм;
- персонализирани златни бижута.
Красивият дизайн винаги бива оценен. Освен това при това поколение няма толкова голямо значение, дали едно бижу е било създадено с идеята да се носи от мъже или от жени. Напълно вярно е, че стиловете се изменят непрестанно и всеки ден ставаме свидетели на нови изключения, които навлизат в модата.
Мъжко или дамско златно бижу - няма значение
Милениалите също са известни с това, че се отдалечават от концепцията за традиционните роли на половете и активно размиват границите между това кои дейности, дрехи и бижута „принадлежат“ на конкретен пол. Не са малко дамите, които предпочитат да сложат на китката си широка мъжка златна гривна, вместо тънка дамска. Също така, има и много господа, които носят дълги колиета със златни висулки. Сами се досещате, че това важи за всеки един вид бижута - за гривните, за пръстените, а напоследък и за обеците.