Над 640 млн. лв. се инвестират в пътната инфраструктура в Софийска област

1431 преглеждания

През май стартира строителството на участък от магистралата София - Калотина

647 млн. лв. са средствата от държавния бюджет, европейските фондове и Механизма за свързване на Европа, които се инвестират за изграждане и ремонт на пътища в Софийска област. Това съобщи в Сливница заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. В града той участва в дискусия за регионалното развитие.

Основен приоритет през 2019 г. ще бъде магистралата „Калотина – Сливница“, тъй като само тази отсечка от трансевропейския коридор от Лондон до Истанбул не е с магистрални габарити. Имаше жалби по процедурата за избор на строителен надзор за участъка между Драгоман и Сливница с дължина 16,9 км, които са оттеглени. Очаква се строителството му да стартира през май и да завърши за около две години. Стойността на строителните работи на отсечката е 140 млн. лв., като 40 млн. лв. са от Механизма за свързване на Европа, съобщи заместник-министър Нанков.

Избран е изпълнителят за другия участък от магистрала - от Калотина до Драгоман. Очаква се да приключи процедурата за строителен надзор и, ако няма жалби по нея, строителството може да стартира през юни.

140 млн. лв. от средствата за пътна инфраструктура са за ремонт на мостове, виадукти и тунели по магистралите „Хемус“ и „Тракия“ на територията на областта, които не са ремонтирани повече от 30 години. Съоръженията се рехабилитират поетапно. До началото на летния сезон ще приключи ремонтът на виадуктите на 13-ти, 15-ти и 20-ти км на АМ „Тракия“ в посока Пловдив. След 15 септември ще се рехабилитират и платната на съоръженията в посока София.

През тази година се очаква да приключи ремонтът на тръбата в посока София на тунел „Витиня“ на АМ „Хемус“. През месец май се предвижда да завърши рехабилитацията на пътя през Петрохан, като ще се ремонтира и участък в границите на гр. Костинброд. Предстои да стартира рехабилитацията на пътя между Сливница и Брезник, който осигурява връзка между Софийска област и Перник.

Николай Нанков подчерта, че с въвеждане на тол системата за тежкотоварни автомобили от 16 август 2019 г. ще се възстанови справедливостта в пътния сектор чрез принципа „който руши повече, плаща повече“. В момента само 100 млн. лв. от общо 350 млн. лв. годишни приходи от винетки са от тежкотоварни автомобили. Очаква се постъпленията да са над 1 млрд. лв. годишно, което ще позволи повече инвестиции в доизграждането и поддръжката на пътна инфраструктура.

Областта е не само най-голяма като брой общини, но и с най-дълга и силно амортизирана водопреносна мрежа, обърна внимание заместник-министър Нанков. Той коментира, че присъединяването на община Ботевград към обособената територия на Асоциацията по ВиК ще даде възможност на областта да кандидатства за европейско финансиране.

Важен е проектът на Министерство на здравеопазването по Оперативна програма „Региони в растеж“, по който ще се обновят всички центрове за спешна медицинска помощ и филиалите към тях в областта, подчерта Николай Нанков.

61 са сградите, за които са сключени договори за целево финансиране с Българската банка за развитие по Националната програма за енергийна ефективност на многофамилни жилищни сгради в София област. 54 от тях вече са обновени, останалите са в етап на строителство.

EspressoNews

Източник: МРРБ