СОУ „Летец Христо Топракчиев“ - град Божурище се включи в Световната седмица на предприемачеството с открит урок в IVа клас на тема „Сладки О - понички“.
Урокът започна с въпроси, на които децата отговаряха като вдигаха флаш карти/осъзнаване на понятия/. Отговорите им се нанасяха в кръстословица, от която се породи и темата на урока - „О, понички“. Имаше презентация за възникването на поничките, за пътя на производството, любопитни факти за формата, за това, от къде идва идеята за характерната дупка на поничките.
Децата представиха резултати от предварително проучване за най-предпочитани понички, от което стана ясно, че тези с шоколад са първенци. Те се бяха подготвили предварително и със свои съчинения на тема “История с понички“, които прочетоха по време на урока. Припомниха се понятията „индивидуално производство“ и „производство на поточна линия“.
Класът беше разделен на четири отбора, които заеха различни роли в предприемаческия и производствен процес. Три от тях произвеждаха понички на поточна линия, а един на индивидуално производство. Всеки член в трите отбора имаше определена задача и качествен контрол. Докато децата, отговарящи за качествения контрол обработваха резултатите, на останалите им бяха зададени текстови математически задачи с понички. Поничките се произвеждаха на фона на песента „Рап рецепта“. Урокът завърши с почерпка, осигурена от шоколадова фабрика „Милмекс“ в град Божурище.
Урокът беше подготвен и представен от г- жа Румяна Младенова и нейните ученици. Техни гости бяха г- жа Владислава Симеонова, заместник-кмет по образование, култура и социални дейности и Цветелина Цветанова, експерт „Връзки с обществеността в Община Божурище.
Световната седмица на предприемачеството стартира през 2008 г., по инициатива на Ewing Marion Kauffman Foundation и Make Your Mark с две основни цели – да насърчи предприемачеството и да подобри образованието на децата и младежите. В самото начало се е провеждало в 77 държави, а днес се провежда в 160 държави от всички континенти. Официален домакин за нашата страна от самия й старт е Джуниър Ачийвмънт България.
Световната седмица на предприемачеството непрекъснато дава пример за това какво може да се постигне, когато различни идеи и култури се обединяват около идеята за предприемачеството. Тя открива възможности за изява на младите хора да споделят идеите си за решаване на най-важните обществени проблеми – от намаляването на бедността, до промените в климата, насърчавайки по този начин създаването на глобална култура, която цени предприемачите като двигатели на икономическия и социалния просперитет.
Близо 25 милиона души по света участват ежегодно в повече от 25 000 събития в рамките на инициативата, подкрепяна от световни лидери и мрежа от над 10 000 партньорски организации.
EspressoNews