Спешният телефон 112 навършва 10 години. 44 милиона са сигналите, обработени от служителите на спешната централа, от които 16.3 милиона са реалните повиквания в шестте ситуационни центъра на системата.
Служители на системата споделят в ефира на btv, че стресът да работят на телефон 112 е голям, но мотивацията да помагат на хората е по-голяма. Дневно те приемат над 200 телефонни обаждания. Често се случва обажданията да не са реални и спешни, когато се правят детски шеги например. Това води до забавяне на служителите да реагират на повикванията на хората в беда, допълват от центъра и информират, че недоволството на гражданите от забавяния често е поради подобна причина.
Директорът на дирекция „Национална система 112“ Цветомир Цеков информира, че в момента тече миграция към нови съоръжения, след която 112 ще разполага с по-добра и надеждна система с възможност за надграждане на услугите. Новост, която работи в момента, е получаването на т.нар. e-call. Това е система в автомобилите, при която колата автоматично подава сигнал към 112 в случай на инцидент, без да са необходими никакви действия на шофьора, допълни Цеков.
EspressoNews
Източник: btv