БДЖ стартира кампания „Чети във влака”

1049 преглеждания

Виртуалната библиотека ще остане отворена за нови попълнения целогодишно

БДЖ, съвместно с български издателства, стартира кампанията „Чети във влака“, която цели да стимулира четенето на книги по един модерен начин. Всички пътници, притежаващи смарт устройства, могат да се докоснат до нови светове по време на пътуването си чрез магията на електронните книги.

В разгара на лятото във всички влакове в страната са разпространени стикери с QR код, водещ към електронни книги за безплатно четене. Инициативата подкрепиха водещи издателства и автори в страната, които предоставиха напълно безплатно първите книги от виртуалната библиотека на „Чети във влака“, информират от БДЖ.

Сборникът с кратки разкази „Антология „Галактики“на издателство Колибри е сред първите книги във виртуалната библиотека на БДЖ. Авторът Здравка Евтимова и издателство Жанет 45 предоставиха за кампанията разказите „Кръв от къртица“, който влезе в учебниците в САЩ и „Юли не идва“.

Богат е и изборът за най-малките. Пет детски заглавия предостави Издателство Ина - „Червената шапчица“, „Горската сладкарница“, „Морско вълнение“, „Вълкът и седемте козлета“ и „Халифатът щърк“. А „Кой светна луната?“ и „Колко е часът?“са заглавията на издателство ТАТ криейтив. „Умно дете си ти, Тино!“ с автор Нели Беширова предложи на българските читатели Communica.  

Виртуалната библиотека на „Чети във влака“ ще остане отворена за нови попълнения целогодишно. Всеки автор и издателство могат да се включат в каузата като се свържат с БДЖ на официалната електронна поща: bdz@bdz.bg.

Реализирането на проекта „Чети във влака“ ще даде възможност на четящите хора да се докоснат до утвърдени и нови български автори, както и да следят актуалните заглавия и събития, организирани от издателствата.

EspressoNews