Всяко ново начало е трудно, но както е казано - „Който се смее последен, се смее най-добре“.
Изборните резултати излязоха и вотът е повече от показателен. Новосформиралата се партия „Има такъв народ“ определено „отвя“ познатите ни досега партии като „БСП“, „ДПС“, „Демократична България“, „ВМРО“, „Възраждане“ и др. Въпреки всички трудности, изпречили се на пътя на „Има такъв народ“, партията успя да влезе в политическата борба за 45-тото Обикновено народно събрание - през 2021 г. Главната политическа сила в последните 12 години - „ГЕРБ“ - успя да задържи първото място, но определено изостава на тазгодишните избори, в сравнение с резултатите от изминалите години.
За никого не е безизвестно, че дългогодишният шоумен - Слави Трифонов е създател на политическата партия „Има такъв народ“. Но „узрял“ ли е вече народът за промяната и какви са резултатите, които той постигна всъщност? Статистики показват, че партията „Има такъв народ“ се явява като втора политическа сила със 17,73% и получава 51 мандата. Това е повече от добър резултат, даващ огромен шанс на партията да поеме управлението на държавата. Процентите показват, че обществото ни търси активна промяна.
Очаква се президентът да предостави мандат за създаване на правителство на първата политическа сила - „ГЕРБ“. Ще съумее ли водачът на партията - Бойко Борисов да сформира коалиция с други политически партии, за да събере нужните 121 човека за влизане в парламента, все още е безизвестно. Доста източници тръбят, че никоя политическа партия не желае коалиция с „ГЕРБ“, което навежда на мисълта, че „ГЕРБ“ ще се откаже от правото си да управлява. В такъв случай президентът е длъжен да даде мандата на втората политическа сила - „Има такъв народ“.
Дали Слави Трифонов ще иска коалиция с другите политически сили, за да излъчи стабилно мнозинство, предстои да разберем. Но това, което е очевидно, е че държавата ни има нужда от промяна! 12 години ПП „ГЕРБ“ беше на управленческия „трон“. И това, което може да се заключи за управлението на партията на министър-председателя е, че България иска развитие - нещо ново, нещо невиждано до сега!
Доказателствата за това са много, засягащи изключително наболели проблеми в сфери като: здравеопазването, инфраструктурата, икономиката и куп други. Примери за това са: работната заплата, която е недостатъчна за почти всяко домакинство днес, пенсионерите, които едва свързват двата края със своята минимална пенсия, рушащите се пътищата, за които пътни данъци и винетки не намаляват, COVID-19, който е замъглил очите на целия свят, докато милиарди хора умират безпомощно от десетки други болести и пр.
На теб харесва ли ти този начин на управление?
Тези факти са повече от показателни, за да заключим, че нещо не е наред и явно държавата ни не е в добри ръце. Дори да не знаем какво предстои, време е за някакво развитие. Защото, ако не настъпи някаква промяна, положението няма да се подобри, но има вероятност да става все по - зле. Така че, мили човече, дано си направил правилния избор, защото ти определяш бъдещето си и е показно, че сегашните правила не работят. 12 години бяха достатъчни, за да прозрем.
Преди всичко, промяната идва от нас. Така че, нека не залагаме на „сигурното“, старото, това, с което сме свикнали и този път, нека се доверим на новото и се изпълним с надеждата за едно по-добро бъдеще.
Снимка: fashionvoyage.net
Материалът е изготвен от Виктория Петрова, ученичка в ПГ „Велизар Пеев“, гр. Своге, за ученическия конкурс „Работилница за репортери 2021 - Поглед към доброто“
„Работилница за репортери 2021 - Поглед към доброто“ се провежда под патронажа на българския евродепутат Ева Майдел
Партньори на конкурса са: Idea Advertising & PR, TBI Info, Катедра „Медии и обществени комуникации“ - УНСС
Медийни партньори на конкурса са:
NOVA, БНТ, Bulgaria ON AIR, БНР, Дарик радио, Радио FM+, uspelite.bg, noviteroditeli.bg, Teen Station
„Работилница за репортери 2021 - Поглед към доброто“се провежда под патронажа на българския евродепутат Ева Майдел
Партньори на конкурса са: Idea Advertising & PR, TBI Info, Катедра „Медии и обществени комуникации“ - УНСС