Няма как шофьорът на катастрофиралия край Своге автобус да е карал с превишена скорост. Това показа експеримент, проведен със съдействието на Автошкола „Василеви“ по молба на btv.
Експериментът с автобус, управляван от професионалния водач и инструктор Владимир Василев, доказа твърдението на местните, че ограничението от 40 км./ч на завоя-убиец е неадекватно. Максималната позволена скорост на фаталното място към днешния ден е вече 30 км./ч. Имайки предвид обилния валеж, лошата конструкция на завоя, наличието на бордюр и некачествената мантинела, местните са категорични, че най-вероятно возилото е излетяло заради аквапланинг.
И Василев, и местните изтъкват още, че за да бъде взет завоя, навлизането в насрещното движение е почти задължително. Доказа го и проведеният експеримент, макар и скоростта на движение да бе 40 км./ч., а времето – сухо. В насрещното движение инструктурът навлиза и при следващия завой по пътя. Владимир Василев смята още, че водачът на катастрофиралото возило няма как да е карал с повече от 50 км./ч, както твърдят разследващите.
Мнението му потвърждава и друг водач на автобус, който нагледно демонстрира как не е възможно тахошайбата да отчете с точност в кой момент е развита цитираната скорост от 53 км./ч. Предположението на експертите е, че това се е случило на правия участък преди завоя. В противен случай, пътниците биха изпадали от седалките.
Междувременно тази сутрин се състоя и пореден акт в защита на шофьора на катастрофиралия в Искърското дефиле автобус. Този път на мирна демонстрация излязоха жителите на четири софийски села, които се събраха в Курило, за да заявят, че Григор Григоров не е виновен за катастрофата. Протестиращите били сред редовните клиенти на водача в последните години. Описаха го като добър, отговорен, изключителен професионалист, който никога не превишава допустимата скорост. Недоволните призоваха за справедлив процес и споделиха, че Григоров е един от малкото шофьори, в чиито ръце се чувстват спокойни по време на път.
Продължават и ежедневните протести на жителите на Своге. Те ще продължават да се събират всеки ден на фаталния завой, за да изказват недоволството си от липсата на реакции от страна на институциите, въпреки многобройните сигнали. Хората настояват да бъдат обезопасени всички опасни участъци както от Искърското дефиле, така и от цялата републиканска мрежа.
EspressoNews